صدور سماکارت و فراهم شدن امکان سفر نیم‌بها برای معلولان ۹۰درصد معوقات دانشجویان بهزیستی خراسان رضوی پرداخت شد جان باختن نخبه کنکوری دارای معلولیت مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی(۱۵اردیبهشت۱۴۰۳) فعالیت بیش از ۱۷۰ معلم دارای معلولیت در مدارس خراسان رضوی سامانه مشخصات دانشجویان دارای معلولیت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال است واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو
سرخط خبرها

تحصیل ۱۹ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۷۹۵۶۰
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
تحصیل ۱۹ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در خراسان رضوی
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: ۱۹ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه در هفت گروه با آسیب شنوایی، آسیب بینایی، جسمی حرکتی، چندمعلولیتی، بانیاز ذهنی، اتیسم و مشکلات ویژه یادگیری در ۲۷۰ فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

جواد روحانی در گفتگو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه ۱۰ درصد دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کشور در مدارس این استان تحصیل می‌کنند  اظهار کرد: در خراسان رضوی ۱۹ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه  در هفت گروه با آسیب شنوایی، آسیب بینایی، جسمی حرکتی، چندمعلولیتی، بانیاز ذهنی، اتیسم و مشکلات ویژه یادگیری در ۲۷۰ فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند که ۱۰ درصد کل دانش آموزان استثنایی کشور را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: این موضوع بدین معنی نیست که جمعیت افراد با نیاز‌های ویژه در این استان بالاست؛ بلکه به معنای جذب تعداد زیادی از دانش آموزان استثنایی به چرخه تحصیل و تعلیم است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: در آموزش و پرورش عمل فراگیرسازی به جای جداسازی باید صورت گیرد؛ اما در برخی شرایط مانند وجود دانش آموزان معلول ذهنی، مجبور به جداسازی هستیم.

روحانی تصریح کرد: اغلب خانواده‌ها فرزندان معلول خود را در خانه نگهداری می‌کنند و یا والدین به دلیل برچسب خوردن استثنایی به فرزندانشان از حضور فرزندان خود در مدارس استثنایی و جامعه جلوگیری میکنند از اینرو ارزش قائل نشدن برای دانش آموزان استثنایی سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی یکی از مهمترین مأموریت‌های آموزش و پرورش را فراهم نمودن فرصت‌های برابر آموزشی برای همه کودکان واجب التعلیم عنوان کرد و گفت: هدف از آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی این است که با فراهم نمودن امکانات آموزشی بتوانیم دانش آموزان بانیاز‌های ویژه را به جامعه برگردانیم و از آسیب‌های  اقتصادی و اجتماعی به این عزیزان پیشگیری نماییم و با  همکاری سایر نهاد‌ها این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با کسب اموزش و مهارت به دانش اموزان بانیاز‌های ویژه بسیاری از توانمندی‌ها و استعداد‌های این عزیزان شکوفا می‌شود چرا که این دانش آموزان علی رغم داشتن معلولیت از توانمندی‌های بسیاری برخوردارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->