افزایش تعداد خانواده‌های مددجوی تحت پوشش بهزیستی به ۱.۵ میلیون خانواده آخرین آمارها از اقدامات سازمان بهزیستی کشور شهادت بی‌رحمانه جوان معلول فلسطینی به دست صهیونیست‌ها رعایت حقوق معلولان؛ چالش‌ها و فرصت‌ها حجم سرمایه صندوق حمایت از اشتغال معلولان پنج برابر شد کارنامه عملکرد ۳ ساله سازمان بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی؛ معلولان مغفول ماندند مستمری تیرماه معلولان واریز شد (۲۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت مستمری جدید کمک معیشت به معلولان، جانبازان و ایثارگران کشور + مبلغ و جزئیات توزیع و اهدای بیش‌از ۴ هزار بسته معیشتی و ارزاق عمومی به نیازمندان تحت پوشش بهزیستی خراسان‌رضوی برنامه‌های اوقات‌فراغت ویژه معلولان مشهدی با رویکرد اجتماعی‌درمانی اولین پیام تصویری مسعود پزشکیان برای معلولان | آیا رئیس جمهور منتخب حقوق معلولان را احیا خواهد کرد؟ + ویدئو رای اول نوجوان مشهدی دارای معلولیت در انتخابات ریاست جمهوری + فیلم کلاهبرداری میلیاردی از معلولان و سالمندان در استان سمنان شهروندان توان‌یاب مشهدی کجا می‌توانند رأی دهند؟ | اتخاذ تمهیدات لازم برای شعبات مناسب‌سازی‌شده اخذ رأی فرزندان شبه‌خانواده بهزیستی خراسان‌رضوی نایب‌قهرمان کشور شدند افزایش همکاری‌های توان‌بخشی و درمانی بهزیستی و جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی زنان دارای معلولیت و رنج مضاعف حضور گسترده معلولان پای صندوق‌های رای (۸ تیر ۱۴۰۳) + عکس شما از شنبه رئیس جمهور هستید یادی از عبدالله هنری؛ مردی که از معلولیت پل ساخت
سرخط خبرها

تحصیل ۱۹ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۷۹۵۶۰
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
تحصیل ۱۹ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در خراسان رضوی
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: ۱۹ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه در هفت گروه با آسیب شنوایی، آسیب بینایی، جسمی حرکتی، چندمعلولیتی، بانیاز ذهنی، اتیسم و مشکلات ویژه یادگیری در ۲۷۰ فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

جواد روحانی در گفتگو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه ۱۰ درصد دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کشور در مدارس این استان تحصیل می‌کنند  اظهار کرد: در خراسان رضوی ۱۹ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه  در هفت گروه با آسیب شنوایی، آسیب بینایی، جسمی حرکتی، چندمعلولیتی، بانیاز ذهنی، اتیسم و مشکلات ویژه یادگیری در ۲۷۰ فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند که ۱۰ درصد کل دانش آموزان استثنایی کشور را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: این موضوع بدین معنی نیست که جمعیت افراد با نیاز‌های ویژه در این استان بالاست؛ بلکه به معنای جذب تعداد زیادی از دانش آموزان استثنایی به چرخه تحصیل و تعلیم است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: در آموزش و پرورش عمل فراگیرسازی به جای جداسازی باید صورت گیرد؛ اما در برخی شرایط مانند وجود دانش آموزان معلول ذهنی، مجبور به جداسازی هستیم.

روحانی تصریح کرد: اغلب خانواده‌ها فرزندان معلول خود را در خانه نگهداری می‌کنند و یا والدین به دلیل برچسب خوردن استثنایی به فرزندانشان از حضور فرزندان خود در مدارس استثنایی و جامعه جلوگیری میکنند از اینرو ارزش قائل نشدن برای دانش آموزان استثنایی سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی یکی از مهمترین مأموریت‌های آموزش و پرورش را فراهم نمودن فرصت‌های برابر آموزشی برای همه کودکان واجب التعلیم عنوان کرد و گفت: هدف از آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی این است که با فراهم نمودن امکانات آموزشی بتوانیم دانش آموزان بانیاز‌های ویژه را به جامعه برگردانیم و از آسیب‌های  اقتصادی و اجتماعی به این عزیزان پیشگیری نماییم و با  همکاری سایر نهاد‌ها این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با کسب اموزش و مهارت به دانش اموزان بانیاز‌های ویژه بسیاری از توانمندی‌ها و استعداد‌های این عزیزان شکوفا می‌شود چرا که این دانش آموزان علی رغم داشتن معلولیت از توانمندی‌های بسیاری برخوردارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->